Sırbistan otoyollarında yeni nesil radar sistemi devreye alındı

Sırbistan otoyollarında yeni nesil radar sistemi devreye alındı
  • Google News
Özet bulunamadı.

 

Sırbistan otoyollarında yeni nesil radar sistemi devreye alındı. Otoyol tabelalarının altına yerleştirilen küçük kameralar artık görüntü kaydı yapmakla kalmıyor, aynı zamanda hız ihlallerini anlık olarak tespit edip iki tabela arasındaki ortalama hızınızı da hesaplayabiliyor. Önceden iki otoyol gişesi arasındaki ortalama hıza bakılırken, şimdi sadece iki tabela arasındaki hız dikkate alınıyor. Kameralar, sürücü ve yolcuların emniyet kemeri takıp takmadığını, Sürücü ve yolcuların emniyet kemeri takıp takmadığını, sürücünün cep telefonu kullanıp kullanmadığını ve şerit ihlallerini tespit edebiliyor. Önceden sürücüler gişeler arasında mola vererek ortalama hızlarını düşürebiliyordu. Yeni uygulamayla birlikte ise neredeyse her tabela altına yerleştirilen kameralar sayesinde bu tür yöntemlerin önüne geçiliyor. Uygulama, ücretli otoyol bitimindeki çıkış yapacağınız otoyol gişesinde polis plaka karşılaştırması yapıyor. Plakanız elindeki polis plaka karşılaştırması yapıyor. Plakanız elindeki tablette görünüyorsa sizi sağa çekip size ceza makbuzu yazıyor ve ödemeyi de banka kartıyla yapmanızı istiyor. İzin yolu olarak ceza almamak için 130 km saat hızda seyretmenizi ve hız sabitleyiciyi yasal sınırları aşmayacak şekilde ayarlamanızı tavsiye ederiz. Özellikle Belgrat ‘a ve Nişe kadar kullandığınız otoyollarda yoğun şekilde kullanıldığı ifade ediliyor.

 

Bir Yorum Yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak.Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer Yazılar